Identity and Difference

identity and difference

Identity and Difference: Postcoloniality and Transnationality in Lusophone Films

In 1974, the Carnation Revolution ended Portugal's dictatorship and empire and thus opened up a new chapter in the country's film history. Besides national productions, transnational films that result from agreements with the ex-colonies - Angola, Brazil, Cape Verde, Guinea Bissau, and Mozambique - now engage with the legacy of Portugal's colonial history and its powerful myths of cultural unity, such as lusophony and lusotropicalism. This book is the first to analyze the negotiations of ideas on identity and difference in both production modes. (Series: Cinema Studies / Filmwissenschaft - Vol. 13)

03 Sep 2020 20:30

A questão que mobiliza a interpretação deste livro é a de atestar, no interior da obra de [ ... ]

04 Sep 2020 16:43

O De hebdomadibus de Boécio inaugura uma nova etapa na metafísica ocidental, com a criação do modelo [ ... ]

04 Sep 2020 16:40

Neste volume, Claudemir Tossato elabora uma definição do conhecimento científico, com base em uma [ ... ]